Ідентифікація клієнтів

Шановні Клієнти!

Просимо прийняти до уваги, що відповідно до вимог ст. ст. 8, 11 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» № 361-IX від 06.12.2019р. (далі – Закон) Банк, як суб'єкт первинного фінансового моніторингу, зобов'язаний здійснювати, здійснювати належну перевірку нових клієнтів, а також існуючих клієнтів (представників клієнтів).

Належна перевірка - заходи, що включають:

  • ідентифікацію* та верифікацію** клієнта (його представника);
  • встановлення кінцевого бенефіціарного власника клієнта або його відсутності, у тому числі отримання структури власності з метою її розуміння, та даних, що дають змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, та вжиття заходів з верифікації його особи (за наявності);
  • встановлення (розуміння) мети та характеру майбутніх ділових відносин або проведення фінансової операції;
  • проведення на постійній основі моніторингу ділових відносин та фінансових операцій клієнта, що здійснюються у процесі таких відносин, щодо відповідності таких фінансових операцій наявній у суб'єкта первинного фінансового моніторингу інформації про клієнта, його діяльність та ризик (у тому числі, в разі необхідності, про джерело коштів, пов'язаних з фінансовими операціями);
  • забезпечення актуальності отриманих та існуючих документів, даних та інформації про клієнта;

Ідентифікація та верифікація клієнта здійснюються до встановлення ділових відносин, вчинення правочинів, проведення фінансової операції, відкриття рахунка.

Актуалізацію***  даних про клієнта Банк зобов’язаний здійснювати в процесі обслуговування клієнта. Частота уточнення інформації залежить від виду діяльності та типу фінансових операцій, які здійснюються клієнтом, і проводиться Банком на періодичній основі. Крім того, обов'язкова актуалізація даних щодо ідентифікації проводиться у разі:

  • закінчення строку (припинення) дії, втрати чинності чи визнання недійсними поданих документів (в тому числі у випадку вклеювання нової фотокартки в паспорт клієнта при досягненні 25- або 45-річного віку або закінчення строку дії ID-картки);

Також, обов’язково необхідно повідомити банк про:

  • зміну осіб, які мають право розпоряджатися рахунками, та зміну їх ідентифікаційних даних;
  • зміну місця проживання або місця перебування чи місця тимчасового перебування в Україні клієнта – фізичної особи (представника клієнта);
  • набуття клієнтом (представником клієнта) статусу політично значущої особи ,особи близької до або пов’язаної із політично значущою особою

У зв’язку з цим, в разі наявності вищезазначених підстав або повідомлення Банку щодо необхідності актуалізації інформації щодо ідентифікації, просимо Вас знайти можливість та надати до Банку заповнений опитувальний лист**** та відповідні підтверджуючі документи.

Ідентифікація клієнтів

В разі не отримання Банком заповненого опитувального листа та/або відповідних підтверджуючих документів від клієнта, що буде свідчити про нездійснення ідентифікації або актуалізації інформації про клієнта, Банк буде змушений, згідно вимог ст. ст. 15 Закону, а також ст. 64 Закону України «Про банки і банківську діяльність» N 2121-III від 7 грудня 2000 року (зі змінами та доповненнями), призупинити проведення подальших фінансових операцій за рахунками клієнта в т.ч. відмовитися від підтримання ділових відносин (у тому числі шляхом розірвання ділових відносин).

У разі виникнення будь-яких питань, будь-ласка, звертайтесь до контакт - центру Піреус Банку в Україні 0 800 30 888 0 (дзвінки в межах України безкоштовні) або до обслуговуючого відділення Банку.

*Ідентифікація – заходи, що вживаються банком для встановлення особи шляхом отримання її ідентифікаційних даних

**Верифікація - заходи, що вживаються банком з метою перевірки (підтвердження) належності відповідній особі отриманих суб'єктом первинного фінансового моніторингу ідентифікаційних даних та/або з метою підтвердження даних, що дають змогу встановити кінцевих бенефіціарних власників чи їх відсутність;

***Актуалізація інформації про клієнта – актуалізація даних щодо клієнта, в тому числі ідентифікаційних даних, шляхом отримання документального підтвердження наявності (відсутності) змін у них.

****  Терміни, що використовуються в цьому Опитувальному листі:
  • «кінцевий бенефіціарний власник (контролер)», «національні публічні діячі», «іноземні публічні діячі» та інші, вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».
  • «контрольовані іноземні компанії» (КІК) вживаються у значенні, наведеному у Податковому кодексі України.

Інші терміни,  в тому числі але не виключно, «FATCA», «CRS» вживаються у значеннях, наведених у відповідних актах законодавства та/або міжнародних договорах згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та/або договорі.

Кінцевий бенефіціарний власник (контролер) - будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив (контроль) на діяльність клієнта та/або фізичну особу, від імені якої проводиться фінансова операція.

Кінцевим бенефіціарним власником є:

  • для юридичних осіб - будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність юридичної особи (в тому числі через ланцюг контролю/володіння);
  • для трастів, утворених відповідно до законодавства країни їх утворення, - засновник, довірчий власник, захисник (за наявності), вигодоодержувач (вигодонабувач) або група вигодоодержувачів (вигодонабувачів), а також будь-яка інша фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність трасту (в тому числі через ланцюг контролю/володіння);
  • для інших подібних правових утворень - особа, яка має статус, еквівалентний або аналогічний особам, зазначеним для трастів.

Ознакою здійснення прямого вирішального впливу на діяльність є безпосереднє володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи.

Ознаками здійснення непрямого вирішального впливу на діяльність є принаймні володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи через пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, трасти або інші подібні правові утворення, чи здійснення вирішального впливу шляхом реалізації права контролю, володіння, користування або розпорядження всіма активами чи їх часткою, права отримання доходів від діяльності юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування органів управління, а також вчинення правочинів, які дають можливість визначати основні умови господарської діяльності юридичної особи, або діяльності трасту або іншого подібного правового утворення, приймати обов’язкові до виконання рішення, що мають вирішальний вплив на діяльність юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, незалежно від формального володіння.

При цьому кінцевим бенефіціарним власником не може бути особа, яка має формальне право на 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі, але є комерційним агентом, номінальним власником або номінальним утримувачем, або лише посередником щодо такого права.

Національні публічні діячі - фізичні особи, які виконують або виконували в Україні визначні публічні функції, а саме:

  • Президент України, Прем’єр-міністр України, члени Кабінету Міністрів України та їх заступники;
  • керівник постійно діючого допоміжного органу, утвореного Президентом України, його заступники;
  • керівник та заступники керівника Державного управління справами;
  • керівники апаратів (секретаріатів) державних органів, що не є державними службовцями, посади яких належать до категорії "А";
  • Секретар та заступники Секретаря Ради національної безпеки і оборони України;
  • народні депутати України;
  • Голова та члени Правління Національного банку України, члени Ради Національного банку України;
  • голови та судді Конституційного Суду України, Верховного Суду, вищих спеціалізованих судів;
  • члени Вищої ради правосуддя, члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, члени Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів;
  • Генеральний прокурор та його заступники;
  • Голова Служби безпеки України та його заступники;
  • Директор Національного антикорупційного бюро України та його заступники;
  • Директор Державного бюро розслідувань та його заступники;
  • Директор Бюро економічної безпеки України та його заступники;
  • Голова та члени Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Голова та члени Антимонопольного комітету України, Голова Національного агентства з питань запобігання корупції та його заступники, Голова та члени Рахункової палати, Голова та члени Центральної виборчої комісії, голови та члени інших державних колегіальних органів;
  • надзвичайні і повноважні посли;
  • начальник Генерального штабу - Головнокомандувач Збройних Сил України, командувачі Сухопутних військ Збройних Сил України, Повітряних Сил Збройних Сил України, Військово-Морських Сил Збройних Сил України;
  • державні службовці, посади яких належать до категорії "А";
  • керівники органів прокуратури, керівники обласних територіальних органів Служби безпеки України, голови та судді апеляційних судів;
  • керівники адміністративних, управлінських чи наглядових органів державних та казенних підприємств, господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких прямо чи опосередковано перевищує 50 відсотків;
  • члени керівних органів політичних партій.

Іноземні публічні діячі - фізичні особи, які виконують або виконували визначні публічні функції в іноземних державах, а саме:

  • глава держави, уряду, міністри (заступники);
  • члени парламенту або інших органів, що виконують функції законодавчого органу держави;
  • голови та члени правлінь центральних банків або рахункових палат;
  • члени верховного суду, конституційного суду або інших судових органів, рішення яких не підлягають оскарженню, крім оскарження у зв’язку з винятковими обставинами;
  • надзвичайні та повноважні посли, повірені у справах та керівники центральних органів військового управління;
  • керівники адміністративних, управлінських чи наглядових органів державних підприємств;
  • члени керівних органів політичних партій.

Діячі, які виконують публічні функції в міжнародних організаціях - посадові особи міжнародних організацій, які обіймають або обіймали посаду керівника (директора, голови правління або іншу) чи заступника керівника в таких організаціях або виконують чи виконували будь-які інші керівні (визначні публічні) функції на найвищому рівні, в тому числі в міжнародних міждержавних організаціях, члени міжнародних парламентських асамблей, судді та керівні посадові особи міжнародних судів.

Члени сім’ї - чоловік/дружина або прирівняні до них особи, син, дочка, пасинок, падчерка, усиновлена особа, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, зять та невістка і прирівняні до них особи, батько, мати, вітчим, мачуха, усиновлювачі, опікуни чи піклувальники.

Особи, пов’язані з політично значущими особами - фізичні особи, які відповідають хоча б одному з таких критеріїв:

  • відомо, що такі особи мають спільне з політично значущою особою бенефіціарне володіння юридичною особою, трастом або іншим подібним правовим утворенням або мають будь-які інші тісні ділові зв’язки з політично значущими особами;
  • є кінцевими бенефіціарними власниками юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, про які відомо, що вони де-факто були утворені для вигоди політично значущих осіб.

«Контрольовані іноземні компанії» (КІК) - це будь-яка юридична особа або утворення без статусу юридичної особи, що зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи - резидента України або юридичної особи - резидента України відповідно до правил, визначених ПКУ.

Пасивною НФО є організація, що відповідає наступним критеріям:

  • Пасивні доходи ≥ 50% валового доходу та ≥ 50% активів приносять пасивний дохід за попередній календарний рік
  • Не є публічною чи пов’язаною з нею компанією
  • Не є урядовою, міжнародною організацією, центральним банком чи не належить їм;
  • Не є холдинговою НФО – членом групи, яка здійснює діяльність іншу, ніж фінансова;
  • Не є новоутвореною НФО, яка не планує здійснювати фінансову діяльність;
  • Не є НФО, яка знаходиться на стадії ліквідації / у процедурі банкрутства;
  • Не є центром фінансового менеджменту – членом групи, яка здійснює діяльність іншу, ніж фінансова;
  • Не є неприбутковою НФО

Під діловими відносинами  слід уважати відносини між клієнтом та його контрагентом, пов’язані з діловою, професійною чи комерційною діяльністю клієнта, що виникли на підставі договору, у тому числі публічного, та передбачають тривалість існування після їх встановлення.

Ознаки приналежності до податкового резидента іншої юрисдикції (країни) крім України  та США, за якими визначається, чи є рахунок підзвітним для

  1. дані про те, що клієнт резидент;
  2. поточна поштова адреса (в тому числі поштова скринька);
  3. один або більше телефонні номери іншої юрисдикції крім України та США та жодного номера в Україні;
  4. постійно діючі вказівки щодо переказу коштів на рахунок, який обслуговується в іншій юрисдикції України та США;
  5. дійсна довіреність особі з адресою в іншій юрисдикції крім України та США;
    або
  6. вказівка притримати/не відправляти кореспонденцію або адреса для переадресації в  юрисдикцію крім України та США , якщо в документах щодо клієнта відсутня будь-яка інша адреса.

Ви несете встановлену законодавством відповідальність за надання нам документів з недостовірними відомостями. Відповідно до пункту 1181.8 Податкового кодексу України, умисне надання власником рахунка документів самостійної оцінки CRS стосовно себе та/або стосовно його контролюючих осіб у випадках, передбачених статтею 39-3 Податкового кодексу України, з недостовірними відомостями, що призвело до не встановлення підзвітності рахунка для власника рахунка та/або для його контролюючих осіб, — тягне за собою накладення штрафу у 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Сплата такого штрафу не звільняє власника рахунку від обов’язку щодо надання документів самостійної оцінки CRS з достовірними відомостям Більше інформації про Загальний стандарт звітності CRS можна отримати за посиланнями: https://mof.gov.ua/uk/crs-578

FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act / Закон про податковий контроль іноземних рахунків) - розділ Податкового Кодексу США, спрямований на протидію ухиленню від сплати податків податковими резидентами США.

Банк зареєстрований Податковою службою США зі статусом «Учасника» (Participating FFI) та вживає всіх заходів для дотримання вимог FATCA.

Клієнт засвідчує та гарантує, що Клієнт, Уповноважені особи Клієнта не є податковими резидентами США (якщо Клієнтом/Уповноваженою особою Клієнта не було надано до Банку іншої інформації разом із заповненою відповідно до вимог Податкової служби США формою W9 та іншими формами із зазначенням податкового номеру платника податків США (GIIN) Клієнта або Уповноваженої особи Клієнта), Клієнт не є громадянином США, якщо інша інформація не надана Банку, Клієнт не перебував понад 183 і більше днів  протягом останніх 3 років, включаючи 31 і більше днів  у поточному календарному році, Клієнт не має адреси в США, не був народжений в США, Клієнтом не видана довіреність на особу, що має адресу в США, якщо інша інформація не надана Клієнтом до Банку письмово у встановлених формах та офіційних документах.

Клієнт та його Уповноважені особи зобов’язані надавати на вимогу Банку інформацію та документи, що стосуються їх Податкового статусу, у тому числі на вимогу Банку надати заповнені відповідно до вимог Податкової служби США форми W8, W9 та  інші. Клієнт та його Уповноважені особи зобов’язані протягом 30 днів інформувати Банк про зміну наданої інформації щодо свого Податкового статусу, та у разі набуття статусу Податкового резидента США надати до Банку форму W9 або інші форми відповідно до законодавства відповідної юрисдикції що регулює дані суспільні відносини,  із зазначенням ідентифікаційного номера платника податків США (TIN) .

Клієнт та Уповноважена особа Клієнта надають Банку Згоду здійснювати передачу персональних даних Клієнта та Уповноважених осіб Клієнта, розкриття банківської таємниці, персональних даних та іншої конфіденційної інформації за Договором з метою виконання Банком вимог FATCA, зокрема, у таких випадках:

  • Податковому управлінню США (InternalRevenueService, IRS) при наданні звітності в порядку та обсягах, визначених FATCA;
  • особам, що приймають участь в переказі коштів на Рахунки Клієнта (наприклад, банкам-кореспондентам, платіжним системам та їх учасникам, відправникам та отримувачам переказів, іншим установам, що здійснюють авторизацію чи процесінг переказів), а також в інших випадках, передбачених FATCA.

Якщо Клієнт або Уповноважена особа Клієнта не надали необхідної інформації для проведення FATCA-ідентифікації, форми, які були  надані клієнту для заповнення, або було виявлено недостовірність або порушення засвідчень та гарантій Банк має право з метою дотримання FATCA закрити всі або окремі Рахунки Клієнта та/або відмовитися від надання Послуг за Договором, від підписання Заяв, проведення операцій за Рахунками Клієнта чи призупинити (тимчасово) операції за ними, та/або розірвати Договір.

Клієнт розуміє та приймає усі ризики, в тому числі фінансові, пов’язані із недотриманням Клієнтом або його Уповноваженою особою вимог FATCA та відмовою клієнта від надання інформації, що запитується Банком, або вчасного повідомлення про зміни  свого Податкового статусу.

Банк не несе відповідальності перед Клієнтом, Уповноваженими особами Клієнта, його контрагентами за будь-які утримання, санкції, обмеження та інші негативні наслідки щодо Рахунків, грошових коштів та операцій за Рахунками, якщо такі наслідки пов‘язані із виконанням вимог FATCA з боку Податкової служби США, банків-кореспондентів та інших осіб, що приймають участь в переказах, а також за будь-які пов’язані з цим збитки, витрати, моральну шкоду та/або неотримані доходи.

Загальний стандарт звітності CRS (Common Reporting Standard) або Стандарт CRS - це міжнародний стандарт, схвалений Радою ОЕСР 15 липня 2014 року, що вимагає від країн, які його імплементують, здійснювати збір інформації від фінансових установ про фінансові рахунки власників рахунків та щорічно на автоматичній основі обмінюватись такою інформацією з юрисдикціями-партнерами з обміну в рамках Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (Multilateral Competent Authority Agreement on Automatic Exchange of Financial Account Information.

Реквізити банку
Адреса головного офісу Піреус Банку в Україні Україна, 04119, м. Київ, вул. Білоруська, 11
Телефони +38 (044) 495-88-88, 593-75-29
Email info@piraeusbank.ua
Пресцентр Тел./факс: +38 (044) 495-88-88 e-mail: press@piraeusbank.ua
Реквізити АТ «ПІРЕУС БАНК МКБ» Юридична адреса: 04119, м. Київ, вул. Білоруська, 11
Поштова адреса 04119, м. Київ, вул. Білоруська, 11
МФО 300658
Код ЄДРПОУ 20034231
ІПН 200342326652
SWIFT код ICBIUAUK
Адреса головного офісу Piraeus Financial Holdings S.A. Греція, 10564, м. Афіни, вул. Амерікіс, 4 тел. +30 210 33 35 000 www.piraeusbank.gr
Документи банку
Зворотній зв'язок